Dalam pidato yang panjang tapi renyah itu, Dedi membahas pentingnya branding wisata. Menurutnya, daerah wisata sukses seperti Bali bukan cuma soal pantai, tapi karena budaya dan kesenian yang hidup.
“Masyarakat kudu berkesenian. Bener, teu? Bali maju téh sabab berkesenian. Berkesenian kudu aya beubeuleman, kudu aya aura, kudu aya aura parfum, nu sarua jeung daya tarik.”
Ia menjelaskan tiga hukum pariwisata versi dirinya, “Aya nu kadeuleu (keliatan), aya nu karéngé (kedenger), jeung aya nu karasa (terasa).”
Bahkan ia sempat membahas aroma branding. “Di Bali, turun ti pesawat bau ratus, asup hotel bau ratus deui. Eta téh branding!” ujarnya.
Lalu menimpali sendiri dengan gaya jenakanya, “Lamun di dieu mah, bau naon? Bau lauk japuh, hehe.” Tawa warga kembali menggema.
Tapi lagi-lagi, Dedi memberi pencerahan. “Di Mekah ogé aya meuleum buhur, eta téh budaya wangi keur tamu kehormatan.”
Editor : Irfan Ramdiansyah
Artikel Terkait
